În ultimii ani, accentul în marketingul digital se pune pe optimizarea pentru mobile, probabil pentru că aproximativ 70% din research-ul pe care îl fac consumatorii în mediul online se întâmplă direct de pe telefonul mobil. Cine are timp să pornească un calculator de masă ori să deschidă laptopul, când telefonul mobil, conectat la internet tot timpul, e la îndemână?
Prezența online racordată la diferite dispozitive trebuie să fie una plăcută și lejeră, astfel conținutul online este optimizat pentru a fi ușor de parcurs de pe principalele dispozitive mobile.
Notă: Aceste cifre sunt obținute de către echipa SEOLITTE. Datele sunt colectate în perioada 14 iunie - 14 iulie, 2021 pe baza a 536,242 sesiuni mobile a celor depistați de Google Analytics ca fiind locuitori ai Chișinăului.
Iată câteva date despre traficul mobil din Chișinău:
- 383 611 sesiuni de pe mobil sunt efectuate de utilizatori ai sistemului Android. Cel mai des pe site-urile clienților noștri, în perioada de referință, au intrat posesorii unui telefon din cele ce urmează: Xiaomi Redmi 9, Xiaomi Note 7 și Note 7 Pro, Xiaomi Note 8 și Note 8 Pro, Samsung Galaxy A50, Galaxy A51, Galaxy A71, Galaxy Note 9 - majoritatea covârșitoare de 68,11% din tipurile de dispozitive folosite;
- 178 235 sesiuni de pe mobil, efectuate de utilizatori ai sistemului iOS, posesori ai unui iPhone - 31,64% din tipurile de dispozitive folosite;
- 1 396 sesiuni ale utilizatorilor sistemului Windows - doar 0,25%.
Ce ar însemna acest lucru pentru deținătorii unor afaceri online? Echipa Seolitte susține următoarele:
„Faptul că oamenii caută tot mai frecvent informații despre produse și servicii online, prin intermediul dispozitivelor mobile, înseamnă că antreprenorii trebuie să atragă deosebită atenție la cât de mobile-friendly este site-ul sau pagina afacerii. Oamenii nu au timp de pierdut și doar o informație coerentă, bine aranjată și disponibilă va facilita tranzacțiile finale.
Datele colectate de colegii mei cu ajutorul informațiilor de la clienții cărora le oferim servicii SEO, PPC, SMM arată cu adevărat că suntem în era mobilului.”
Sursa: ea.md