Animația „Minions: The Rise of Gru” a rupt la box office în primul weekend de la lansare și a avut încasări record.
Însă, succesul nu i-a fost asigurat de o campanie de marketing sau pentru că animația e una excepțională, ci pentru că pe TikTok există un trend viral numit „Gentleminions”.
Gentleminionii sunt tineri care se filmează în timp ce merg la film în grup, toți îmbrăcați la patru ace, intră în sala de cinema în care se proiectează Minions, iar pe la jumătatea filmului încep să urle și să țipe plini de entuziasm la marele ecran, ca și când ar fi la un meci de MMA.
Adolescenții care iau parte la acest challenge / trend nici măcar nu se regăsesc în publicul țintă al animației, care e destinată copiilor cu vârste de până în 10 ani. Cu toate acestea, adolescenții au luat cu asalt sălile de cinema unde rulează Minions grație hashtag-ului #Gentleminions, care a strâns peste 22 de milioane de vizualizări în ultimele zile pe TikTok.
Clipurile cu #Gentleminions sunt postate de obicei pe TikTok pe piesa rapperului Yeat, „Rich Minion”.
Și, chiar dacă acest trend a făcut ca vânzările de bilete să explodeze, Gentleminionii nu sunt tot timpul bineveniți în sălile de cinema, pentru că iscă haos de fiecare dată. Multe dintre proiecții au fost întrerupte, în unele cazuri a venit și poliția, iar unele cinematografe au interzis celor care cumpără bilete la Minions să vină îmbrăcați la costum.
Cu toate acestea, casei de producție Universal Pictures îi convine de minune acest trend care se reflectă extraordinar de bine în vânzări. Într-o postare pe Twitter, compania a scris:
„Pentru toți cei care vin să vadă @Minions îmbrăcați la costum: vă vedem și vă iubim.”